The Legend of Zelda: Twilight Princess

Nu ska jag skriva lite om ett av mina favorit spel. Som ni kanske har läst på rubriken så heter spelet "The Legend of Zelda Twilight Princess" och det spelet kan man spela till Nintendo Wii. Spelet handlar om killen Link som med hjälp utav en gullig figur kallad Midna försöker rädda deras värld från "twilight" jag tror man också kan säga "skuggan"... Rätta mig om jag har fel. De börjar äventyret i en liten by som heter Ordon village och då är Link en helt vanlig kille. Men sen blir alla barnen i byn och hans kärlek Elia kidnappade av monster från Twilight världen. Då blir Link utvald av gudarna att han ska vara en hjälte och rädda hela världen! Men när han kommer in i det som är täckt av twilight så förvandlas han till en varg. Men med hjälp av sina vargkrafter han nu har så kan han ta bort twilight och på så sätt rädda allesammans.

Det här är det roligaste och mest spännande spel jag någonsin spelat! Det är så kul att det går inte att sluta spela. Spelet är också väldigt långt så det roliga tar inte slut direkt. VARNING! Det kan vara väldigt svårt ibland och man fastnar ganska ofta för att det är så mycket svåra gåtor eller svåra hinder man måste klara. Men jag har klarat hela spelet flera gånger så nu vet jag redan hur man löser allt. Ett tips om ni spelar de och är fast är att det alltid finns filmer på youtube som ni kan kolla på... Det är lite fusk men annars blir man galen! Och så kan ni fråga mig om vad som helst så hjälper jag gärna till! Det kommer också en uppföljare på det här spelet i år som jag dör av längtan efter!!! (men det dåliga är att det är inte lika bra som detta spel...) Rekomenderar detta spel riktigt väldigt mycket! Hihi! Köp det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0