Super Mario Galaxy!

Ska prata lite grann om spelet "Super Mario Galaxy" som man kan spela på Wii. Spelet handlar om Mario som ska rädda prinssesan Peach från Bowser som har kidnappat henne (det händer alltid typ -.-) I alla fall när Mario då ger sig ut på äventyr för att hitta prinssesan så hittar han en annan prinsessa som heter Rosalina. Hon hjälper Mario med hjälp av sitt rymdskepp hitta Peach. Nu behöver Mario bara åka runt bland alla galaxer som finns för att samla in sjärnor som kallas för "Grand Star". För med hjälp av dom så kan rymdskeppet börja röra sig i riktning mot Bowsers slott och rädda prinsessan Peach.

Det här spelet var fantastiskt roligt att spela eftersom de Mario spel man är van vid är ofta bara platta eller vad man säger x). Men det här spelet är typ som 3D(förutom att det inte kommer ut ur tvn) så det blir mycket mer spännande att spela. Eftersom det är olika galaxer och olika banor att klara av hela tiden så känns det mer roligt att spela för att det finns alltid nya saker man kan göra.

Jag gillar spelet ganska mycket men jag är väldigt trött på att prinsessan Peach alltid ska bli räddad av Mario... Jag menar finns det något spel med Mario där han inte måste rädda Peach? Det kan också vara väldigt svårt ibland och när man förlorar blir man skit frustrerad för att man tänker ju på det här spelet som ett enkelt spel... "Det är klart jag klarar av det här.. det är ju för barn" tänker man x) Aja, ni ska verkligen köpa det här spelet om ni gillar Mario och alla roliga gubbar. Eller om ni vill ha en utmaning ;D




Kommentarer
Postat av: Nell

Det finns faktiskt mariospel där man inte räddar peach. Det finns ett spel där peach räddar mario som jag inte vet vad det heter, det finns yoshi island, mario kart, mario party, mario and luigi: bowsers inside story och massor fler faktiskt!



Haha sen kommer jag ihåg några år tillbaka när jag berättade om mario galaxy och då var du inte lika förtjust! haha men men! I'm glad that you came to your senses! ^^

2011-05-26 @ 21:34:06
Postat av: Anonym

Det finns faktiskt mariospel där man inte räddar peach. Det finns ett spel där peach räddar mario som jag inte vet vad det heter, det finns yoshi island, mario kart, mario party, mario and luigi: bowsers inside story och massor fler faktiskt!



Haha sen kommer jag ihåg några år tillbaka när jag berättade om mario galaxy och då var du inte lika förtjust! haha men men! I'm glad that you came to your senses! ^^

2011-05-26 @ 21:34:48
Postat av: Astrid

Nämen x) Det tänkte jag inte äns på.. tänkte mest på alla gamla grejer. Då är alltid storyn att hon ska blir räddad. Om man kollar tillbaks i tiden alltså :)

2011-05-27 @ 10:17:37
URL: http://tvspelsnord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0