Segling

Hejhopp! Idag så blev jag väckt kl 7 för att Elsa, pappa och jag skulle åka in till Nynäshamn kl 8 för att segla. Åkte bil i nån timme och sen var vi framme! Där träffade vi Marie Louise, Philip, Peter och Annika. Då var alla redo för att segla! Men dock så var inte vädret lika redo... Eftersom det regnade som bara den och solen hade gömt sig :/ Men då gick vi in i båten och fikade lite och pratade lite. Sen blev det finare väder och då begav vi oss ut till en ö som heter Lacka. Det var jätte härligt men man mådde lite halvdåligt på grund av de stora vågorna x)

När vi var framme på Lacka så käka vi lunch och kolla in stället lite grann. Även om vi varit där tusen gånger innan... Men man kan väl säga att det var som en liten promenad. Sen åkte vi tillbaks till Nynäshamn igen vilket var lite jobbigare för vi var tvungna att kryssa tillbaka. Vilket menas med att man måste segla i ett sick sack mönster eftersom man kan inte åka rakt mot vinden om ni fattar ;P Och då lutade båten jätte mycket och vågorna var jätte höga :S Aja, vi klarade oss tillbaks.

Sen var seglingsdagen över, och innan vi åkte hem så stanna vi i hamnen ett tag för att käka glass. Det var jätte gott :) Tog lite smulor och gav till de söta fåglarna. Sen hållde jag lite smulor i handen och en fågel hoppa in i min hand och åt :) Det var jättegulligt :)

Nu är jag hemma och har ingenting att göra :( Jag är jätte uttråkad.. Asså det finns ju inte ett dugg på tv på söndagar. Vad ska jag ta mig till? Spela tv spel kanske ;) Hare bra!

Ps. Tror jag ska sno lite bilder från fb som jag lägger upp sen. Jag är inte så bra på att ta bilder. Hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0