Assassins Creed 2

Eftersom jag pratat så mycket om Wii spel så tänkte jag byta till ett ps3 spel idag. Som alltså går till ps3. Det är väldigt svårt att förklara detta spel. Det är lättare i verkligheten men jag ska försöka. Spelet handlar om Desmond Miles som går tillbaka till 1400-talet i Italien för att leva som hans förfäder vilket i detta fall är Ezio Auditore Da Firenze (som är en lönnmördare). Det gör han för att tillsammans med sitt gäng (i nutiden) ska försöka lista ut var en skatt ligger gömd (sry kommer inte riktigt ihåg vare va för föremål, har precis spelat brotherhood så det gör mig förvirrad). Om man gör något under 1400- talet som inte hände Ezio, då riskerar man att man förlorar och måste börja om uppdraget eller va de nu kan vara. Till exempel om man dödar en civil person så står det "Ezio dödade inte civila".

Det mesta i spelet är baserat på fakta. Som att Ezio är polare med Leonardo Da Vinci som också gör vapen till honom. Man kan också se i spelet att Leonardo Da Vinci uppfann de första "flygplanet" om man nu kan kalla de för de. En annan sak som är riktigt häftigt är att man kan springa runt i Italien på olika ställen. Colosseum kan man springa i också. Eller klättra på...

Det här är ett skit roligt spel! När jag fick det och började spela, då kunde jag inte sluta! Det är så spännande hela tiden! Och det bästa är att om ni vill övertyga era föräldrar att få det här spelet... Då kan ni alltid säga att man lär sig jätte mycket om 1400 talet! För det är ju sant. Det finns inga negativa saker med det här spelet. Så jag rekomenderar det verkligen! Köper ni det så blir ni inte besvikna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0