Mirrors Edge och Final Fantasy!

Mirrors Edge och Final Fantasy (som rubriken säger) är två av mina nya spel som jag köpte i veckan! Har inte spelat dom så mycket men jag kan säga lite vad jag tycker ändå!

Mirrors Edge är ett spel där man springer runt på hustak och hoppar runt typ. Och det speciella med det här spelet är att man ser allt genom "Faiths" ögon. Så man ser inte gubben som springer runt utan det är som om man själv springer på taken och slåss mot gubbar med vapen. Hittills har jag inte blivit så imponerad av spelet men jag ska fortsätta spela och se vad som händer! Som tur var så köpte jag det för bara 99kr på GameStop ;)



Final Fantasy är jag lite mer imponerad av eftersom allt i spelet är så himla fint gjort och det finns så många fina detaljer överallt. Men även om jag inte spelat det så mycket så verkar det vara mest som en film allt igenom... eftersom det är inte så mycket spel utan bara pauser där dom snackar hela tiden... Men vad vet jag, jag har ju inte kommit så långt som sagt! Jag måste också säga att jag inte riktigt gillar striderna eftersom i en strid så väljer man en attack och sen efter 5 sekunder kan man använda den på monster som man då möter. Det jag menar är att man inte liksom gör så mycket själv utan det är mest X knappen och "röra gubben i spelet" knappen som man använder hela tiden... det gör så att det blir lite tråkigt... Men jag ska fortsätta spela och jag hoppas på bra överaskningar längs vägen haha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0